Tjejzonen söker volontärsamordnare


TJÄNSTEN ÄR TILLSATT!

Gillar du att vara en spindel i nätet som kan hantera olika uppgifter och samtidigt ha en blick för vad som behöver göras? Då kanske detta är något för dig.

Från vårt kansli på Gärdet i Stockholm och tillsammans med nästan 400 volontärer runt om i Sverige arbetar vi varje dag för att unga tjejer ska bli lyssnade på. Varje år söker flera tusen självidentifierade tjejer stöd hos Tjejzonen för att de inte mår bra. I den bästa av världar skulle vi inte behöva finnas men så länge den psykiska ohälsan bland unga är så pass utbredd och fortsätter att öka så finns det ett enormt behov av vår stödverksamhet.

Vi söker nu en volontärsamordnare, en person som tycker att mötet med människor är bland det roligaste som finns och samtidigt är intresserad av administrativa uppgifter. Volontärerna, våra s.k. Storasystrar är de som lyssnar på tjejerna som kontaktar Tjejzonen för stöd. Volontärerna är grunden för vårt arbete med målgruppen och utan dem kan Tjejzonen inte verka. Därför är rollen som volontärsamordnare viktig då den är volontärernas första kontakt med Tjejzonen. Ansök via ledigajobb.se.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

– Ansvara för administration kring volontärrekryteringsprocessen; sammanställa rekryteringsbehovet annonsera, boka intervjuer, intervjua sökande m.m.
– Planera och samordna volontärutbildningar.
– Hålla löpande kontakt med volontärerna innan de påbörjar sina uppdrag samt utvärdera avslutade volontäruppdrag.
– Sköta medlemshanteringen i CRM-systemet.
– Ansvara för att ordna inspirationskvällar och fortbildningstillfällen för volontärer och medlemmar.
– Andra på kansliet administrativa uppgifter kan förekomma.

Vem är du?

Du är positiv och ansvarsfull och har lätt för att arbeta tillsammans med andra samtidigt som du kan arbeta självständigt. Du kan prioritera bland uppgifter och ser det som behöver göras och du tycker om att tänka nytt. Då Tjejzonen är en liten arbetsplats krävs det att du är flexibel och är beredd att rycka in där det behövs.

Du har en eftergymnasial utbildning gärna med beteendevetenskapligt fokus eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av den ideella sektorn är önskvärt. Du behöver ha god förmåga att hantera Office paketet och gärna ytterligare IT-kunskaper som användandet av ett CRM-system (helst Salesforce) och Google forms.

Vi eftersträvar mångfald och ser gärna sökande med olika bakgrund.

Villkor

Tjänsten är en visstidsanställning på 50 % till och med den 20231231 med en möjlighet till förlängt uppdrag. Tjänsteomfattning kan komma att utökas beroende på organisationens behov. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till dagtid med viss kvällstjänstgöring. Arbetstiden är 37,5 timmar vid heltid och vårt kontor ligger centralt på Gärdet i Stockholm. Tjejzonen omfattas av kollektivavtal hos Fremia och vi har friskvårdsförmåner.

Tillträde

Snarast eller efter överenskommelse. Sista ansökningsdatum är 20230327. Vi ser gärna att ansökan kommer tidigare då vi kommer intervjua löpande.

Kontakt och information

Ansök via ledigajobb.se

Har du frågor om tjänsten, kontakta Lisbet Knudsen, stödchef på Tjejzonen.
Tel: 070 386 65 66
Mejl: lisbet.knudsen@tjejzonen.se

Om Tjejzonen

Tjejzonen är Sveriges största stödorganisation för unga tjejer i åldern 10-25 år. Vårt uppdrag är att stötta dem som kämpar med sitt mående, psykisk ohälsa och ätstörningar. Alla som identifierar sig som tjejer är välkomna att höra av sig till oss. Vi erbjuder ett kostnadsfritt och anonymt digitalt stöd.

– Allmänna Chatten för dig som behöver någon som lyssnar, stöttar & peppar
– Ätstörningschatten för dig som har tankar kring mat, kropp och vikt
– Storasyster Online för dig som vill prata med en egen volontär ”storasyster” under ett år

Våra chatter är öppna varje kväll hela veckan mellan klockan 20.00 och 22.00 och bemannas av volontärer.

Tjejzonen har 90-konto och är medlem av Giva Sverige.